Prolog till Just You♥

Jag har inga vänner förutom mina två bästa vänner. Jag är inte populär och har aldrig varit.
( Eller jag är populär fast inte riktigt på det sättet! ) Jag är så less på alla killar som bara bryr sig om tjejernas utseende och inte hur dom egentligen är. Jag skulle gärna vilja ha en pojkvän som föstår mig väldigt bra.
Men jag har också en hemilghet som bara min familj, mina bästa vänner och min musik lärare vet om. 
Kommer hon avslöja sin hemlighet eller kommer miljontals pessoner att hata hennes pojkvän Justin Bieber?

När jag var 0 år: Så föddes jag i Miami, Florida. Och fick namnet Joyce Sarah Jones.

När jag var 1 år: Så lärde jag mig gå. Jag älskade musik och brukade dansa med till musik när jag hörde på radion. Min mamma ( Sarah Jones) har ett piano som jag försökte spela på. Det lät bra ibland. Min mamma har också vanlig gitarr och elgitarr och dom tyckte jag var jätte roliga att spela på. Om ni undrar så har min mamma ett band i vårat garaget. Hon har trummor där med. En dag så jag tog trum pinnarna och började spela på trummorna. Då kom min mamma in och tyckte att det jag spelade lät bra som riktig rytm.

När jag var 2 år: Så hade jag lärt mig att prata menigar ordentligt. Dom som spelade trummor i bandet som mamma spelade i lärde mig olika takter och sätt att spela på. Dom lärde mig dom vanligaste ackorden att spela på gitarr och piano. Eftersom att jag verkligen älskade musik så var jag ganska lätt lärd. När min mormor kom och hälsade på tyckte hon att jag var jätte bra på alla tre olika instrumenten. Min mormor var skådespelerska när hon var yngre. Så jag har lite talanger i släkten.

När jag var 3 år: Så lärde jag mig sjunga barnlåtar på dagis. En dag när jag hade hört en låt på radion på väg hem från dagis. Skyndade jag mig till garaget och tog gittaren och började spela nästan likadant som den låten jag hade hört på radion några minuter innan.

När jag var 6 år: När jag var 6 år så började jag  i skolan. Och en gång om veckan fick vi gå och ha musik i musik salen. Och där har dom en inspelningstudio som vissa kändisar spelare in i bland. T.e.x Micheal Jackson. Och det fans massa olika sorters instrummet. Jag kan ju bara spela gitarr, piano och trummor rätt så bra.

När jag var 10 år: Så hade jag börjat i fyran. Vi hade musik lektioner två gånger i veckan plus att jag hade inriktning musik. På fritiden så hade jag gjort en egen låt. Jag hade skrivit texten och fixat så att det passade med både piano och gitarr till min låt. Jag tycker att den låter bra och det är inte för att skryta. När jag kom till min lektion när vi hade inrikning kultur så frågade jag våran musik lärare om jag fick spela in en egen låt i studion. Och som tur var så svarade han JA. Han hjälpte mig med att spela in låt. Först så spelade jag in låten med gitarr. Och sen så frågade jag om jag kunde få spela in samma låt fast med piano den här gången och han svarade såklart Ja då med. Nu hade vi fixat klart så jag kunde få inspelningarna på skiva. 
" Här har du din skiva" Sa han och gav mig skivan med min låt på.
" Tack för att du hjälpte mig!" Sa jag och log mot honom och gav han en kram.
" Det var så lite så. Men jag vill säga att du är jätte duktig på att spela instrummet, sjunga och skriva egna låtar." Sa han och jag fick ett stort leende på mina läppar.
" Du borde vara med på en talang jakt! Det tycker jag verkligen att du ska pröva. Du kommer lungt klart att vinna den."

När jag kom hem från skolan så spelade jag upp låten för mina föräldrar från skivan som jag hade gjort.
" Mamma, pappa jag vill söka till talang jakten nästa år. Får jag det?" Sa jag och tittade på mina föräldrar.
" Självklart får du det. Med sån talang som du har kan du ju inte bara behålla det för dig själv" Sa Sarah och jag log stort.
" Gumman om du blir känd genom det här så vet du väl om att hela ditt liv kommer att förändras?" Sa pappa och tittade lite oroligt på mig.
"Ja pappa jag vet. Fast det är ju min dröm."
" Annars om du inte vill känd så kan du ju bara sätta på dig en peruk och låtsats vara någon annan. Bara så att du vet." Skojade han och jag låg vaken halva natten och tänkte på det pappa hade sagt.

När jag var 11 år: Så stog jag på scenen inför tusentals folk och ännu mer personer som skulle titta på tv, för den här talang tävlingen sändes live på tv. Jag hade anmält mig förra året. Jag sjöng på min egna låt som jag hade skrivit för ett par år sedan. Men jag såg inte ut som jag brukade. Jag hade långt brunt hår, som låg över mitt riktiga ljusa hår. Jag hade följt mitt pappas tips att vara en hemlig popsjärna. Eller ha peruk på mig. Publiken var jätte vild. Och jag var den sista av dom alla som skulle uppträda. När jag hade sjungit klart och dom skulle utse en vinnare så var jag väldigt närvös. " Och vinnaren är..... Victoria Justice!" Hörde jag program ledarna säga. Ja jag van, för mitt artist namn är Victoria Justice. Jag har vunnit att få göra en egen skiva som kommer att säljas runt i landet. Och om det går bra. Kanske jag kan få ett skivkontrakt. Och bli en världs kändis. AAaah min dröm kan bli san. Eller min dröm är på väg att bli san.

När jag var 12 år: Min första skiva har släppts och sålt jätte bra i hela landet och i hela USA.
För någon månad sen skrev jag på ett skrivkontrakt. Jag spelade in alla mina tio ny skrivna låtar som jag har höllt på med i ungefär 1 och ett halft år. Till vissa låtar ska vi filma in musikvideor. Det tycker jag ska bli jätte spännande.

När jag var 14 år: Jag har spelat in musik videor och fått över tusen träffar på alla. Mina två skiver säljs i hela USA och i massa andra ställen i världen. Om någon månad ska jag åka på min första turné. Jag tycker det ska bli jätte spännande. Och dom ända som vet om hemligheten är min familj släkt och min allra bästa vän och den enda som jag litar på. Fast jag har ju förstås kändis kompisar också. Fast dom är så taskiga mot vanligt folk. Alltså dom som inte är kända. Vissa blev bara kända för alla pengar dom bryr sig inte nånting om något annat. Som t.e.x Natasha hon slog till ett fan på läppen så hon börja blöda bara för att hon bad om en aoutograf. Fast Natasha har alltid varit taskig iallafall sen jag träffade henne på talangjakten för ett par år sedan.

Nu är jag 17 år och bor kvar i Miami, Florida. Just nu går jag i skolan och har konserter och sånt i bland. Och en annan person som vet om att jag är kändis är min musik lärare vi brukar spela in låtar i studion som ligger under skolan och han listade ut att det var jag som vann talangjakten eftersom att det var min låt och min röst.
Jag gillar min musik lärare, ibland får jag spela in mina egna låtar i studion under musik lektionerna. Fast en gång så kom en tjej in i studion som tyckte att hon hade hört Victoria Justice (mitt artist namn) sjunga. Och jag hade glömt att låsa dörren till stuidion. Och den här tjejen sprang in och såg att det var jag. Hon blev helt förvånad när hon såg mig sitta och sjunga på Victoria Justice låtar och att det lät helt och hållet som hennes röst. "Vänta lite är du Victoria Justice?" Hade hon frågat mig. 
"Nej! Du ser väl att jag är Joyce Jones " Och jag förklarade till slut allt för henne.  Och just nu är vi alla tre bästa vänner jag, min bästa kompis Nathalie och Fanny. ( Fanny är hon som upptäckte mig på musiken!)


Verkar den nya novellen bra?
Bara så ni vet så kommer jag ta bilder på Victoria Justice när hon är kändisen Victoria Justice och på henne själv Joyce Sarah Jones så tar jag bilder på Emily Osment. o.O


Kommentarer
Postat av: Saga Forsberg

Den verkar awsome!

2011-11-09 @ 20:45:02
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/
Postat av: Josse

Ja, den verkar jättebra, jag tycker du borde skriva vidare på den :)<3

2011-11-10 @ 16:41:29
URL: http://selenagoomezz.blogg.se/
Postat av: Nella

Det låter super! (: Men skulle jag kunna få din gamla blogg? Skulle vara super om det gick ! Kan du svara i ett inlägg på DEN HÄR bloggen så fort du kan?

Xx/Nellah<3

2011-11-10 @ 18:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Designen är gjord och kodad av bieberlaugh.blogg.se Den får INTE kopieras.