Just You - First Chapter ♥

Joyce´s pespektiv:

Just idag varför liksom idag varför måste jag ha en konert just idag? Det var världens sämsta dag i skolan och nu när jag väl är hemma så kan jag erkänna att jag är hur trött som helst. Plus att några killar som jag hatar ska gå på min konsert. Dom pratade om det hela dagen i skolan. Dom var så malliga för att dom hade köpt en plats på första raden. Och dom pratade om mig på lektionerna. Eller snarare om Victoria Justice. Och en utav dom Philip är bokstavligen kär i mig. Eller rättare sagt i Victoria Justice, dom vet ju inte att det är jag egentligen. Dom är taskiga mot mig varje dag i skolan men dom älskar mig som den bra artisten men hatar den andra delen, bara en normal människa. Men jag gillar att vara normal, en helt vanlig tjej. 


Nu är jag i arenan jag står på scenen och Philip och den andra killen i min klass sitter och gör kyss miner mot mig. Också gör dom släng kyssar till mig, dom är ju helt crazy. Och Philip kastade till och med upp röda rosor på mig när sjöng min låt " Just you". Som om det var han jag sjöng om, haha. Hur idolkär kan man egentligen vara? Han känner ju inte ens mig. Vi är inte kompisar i skolan han är mer den typen som mobbar mig och håller på. Han är så fjantig också. Det är därför en del av mitt liv är dåligt för det är ingen som gillar mig. Förutom mina två allra bästa vänner. 

Nu när konserten är klar så känns det bättre. Det känns alltid så bra efter jag har haft en konsert.
" Ring ring " Lät det från min iPhone 4. Jag tog upp den och såg att det var Fanny.
"Hej det är Joyce" Svarade jag
"Hej Joyce hur var det på konsären?" Sa hon.
" Det var väll bra var bara så tröt innan."
"Okej, vet du vad jag har fått?" Sa hon och värkade helt till sig.
" Nej berätta då?" Sa jag som ville veta vad det var för något.
" Jag har fått Justin Bieber´s album under the misteltoe!" Sa hon glatt.
Hon älskar verkligen Justin Bieber är ett riktigt fan allså hon är helt besatt av honom. Jag är inte direkt ett fan han är bra men jag gillar honom inte. " Aha kul." Sa jag och försökte låta glad.
" Jag vet. Jag har lyssnat i flera timmar."
" Okej det var mycket. Men var det något annat du ville?" Frågade jag.
" Aah skulle jag kunna få sova över hos dig? Jag vet att det är skola i morgon men ändå." Sa hon.
" Är det nåt som har hänt eller?"
" Nej, men jag vill bara vara med dig. Kan jag få sova hos dig?"
" Självklart, men du kan komma när du vill fast helst snart."
" Okej jag drar med en gång Hej då!"
" Hej då vi syns snart Fanny!" Sa jag och la på.

" Pling plong" Lät det från dörren och jag sprang för att öppna den.
" Hej Fanny" Sa jag och gav henne en kram.
" Jag tog med mig Justin Bieber skivan så vi lyssna!" Sa hon och log.
" Okej! Men ska vi gå till mit rum?" Frågade jag när hon hade tagit av sig sina ytterkläder.
" Sure, du måste bara lyssna på skivan den äger. Min favorit låt på den är Misteltoe! Den är så himla bra! Dom håller på att spela in en vidio till Santa claus is comin to town!" Sa hon.
" Fanny ta det lungt! Jag vet att du älskar honom men ta det bara lite lugnare,okej?"
" Okej" Sa hon och vi gick till mitt rum. Det första Fanny gjorde var att ta upp skivan och sätta på min stereo på hög volym.
" Visst äger han?" Sa hon och fortsatte med att sjunga till alla låtar.
" Han är väl ganska bra." Sa jag och Fanny tittade på mig som om jag var galen.
" Ganska bra? Han är ju f*n sjuk grym. Hans röst är bara så bra den är bara bäst. Och han är as snygg." Sa hon som är väldigt idolkär i Justin Bieber. Visst är han bra men inte jätte bra. Visst snygg kan jag hålla med om att han är men sjuk grym på att sjunga kan jag inte hålla med om. Han är bra på att sjunga och han har en bra sång röst.

 "Ska vi göra något?" Sa jag efter att vi hade lyssnat klart på hela skivan.
"Visst, fast borde inte vi gå och lägga oss. Klockan är rätt så mycket och vi har ju skola i morgon." Sa hon och jag log.
"Aah vi får någ fixa en madrass som du får sova på."
Vi gick till förrådet för att hämta en madrass. Den var rätt så tung att bära. Men det gick bra när vi hjälptes åt.

Jag och Fanny satt vid köks bordet och åt frukost. När vi var klar så hämtade vi våra väskor. Jag tog mina svarta höga converse och min jeans jacka. Vi gick till busshålplatsen för att åka till skolan. Vi satte oss längst bak och väntade på att Nathalie skulle kliva på. Efter att bussen hade stanat två gånger så gick Nathalie på bussen hon satte sig längst bak bredvid mig. När vi var framme så gick vi till våra skåp för att hämta mattebökerna för vi hade matte på första lektionen. Jag längtade till första lektionen efter lunch för det var inriktning musik.

Äntligen var det lunch och det fans bara två bord lediga vi satte oss vid det bordet som var mest i mitten.
"Hör ni vad Philip snakar om?" Sa Fanny och tittade på mig och Nathalie.
"Nej faktist inte! Vad snackar han om då?" Sa jag och tittade mot Philips håll.
" Han skryter om att han var på din konsär igår och att han hade plats så långt fram." Sa Fanny.
" Okej, han gillar verkligen Victoria Justice!" Sa Nathalie och log mot mig när hon sa det.
"Fast jag vet vem som hade den bästa platsen!" Sa ja och log.
"Aha vem då?" Sa Fanny och tittade på mig"
"Joyce såklart! Eller snarare Victoria Justice!" Sa Nathalie och vi alla tre började skratta.
När vi hade ätit klart så gick vi till musik lokalen som var i källaren. Nathalie hade alltid haft musik inriktning. Och hon har alltid vetat om min lilla hemlighet. Vi gick in till rummet som jag spelade in min skiva i. Fanny och Nathalie är bra på gitarr, piano och trummor. Fast Fanny är bättre på piano och Nathalie är bättre på gitarr för hon har spelat sen hon var fyra år. Vi tänkte spela min låt Just you tillsammans. Jag skulle sjunga, Fanny skulle spela piano och Nathalie skulle spela gitarr. Jag hade lärt dom ackorden till låten för ganska länge sedan.
Vi började spela låten och någon knackade på dörren.
Vem är det som knackar på dörren? Justin? Nej det är det inte!
Förlåt för att jag inte la ut inlägget tidigare men jag var i skolan och sedan på teater, kom hem för en halv timme sedan typ. :D Men vad tycker ni? Bra, dåligt, mittemelan, super bra? Nästa får ni när jag har fått minst fem kommenterar! ( Det här är fösrta Kapitlet och  jag vill gärna veta om ni gillar novellen! :)

Kommentarer
Postat av: emma

AS BRA ! men en fråga . var inte justin hennes pojkvän reden eller ?

2011-11-10 @ 22:14:32
Postat av: Wilma

Tjatja!! Undrar om vi kan göra ett länkbyte?? Svara gärna!!

2011-11-11 @ 14:39:52
URL: http://jbinmyhead.blogg.se/
Postat av: rt

Sjukbra, väldigt annorlunda än vanliga noveller och det gillas här ;)

2011-11-11 @ 16:11:50
Postat av: Saga Forsberg

Den äger, meer!:D

2011-11-11 @ 18:43:35
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/
Postat av: Saga Forsberg

Superbra:D Mer;)

2011-11-11 @ 18:44:20
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Designen är gjord och kodad av bieberlaugh.blogg.se Den får INTE kopieras.