Just You - Chapter 3 ♥

Jag gick upp till mitt rum och loggade in på twitter. Jag skrev en tweet " Shooping white my friends! "
Sen loggade jag ut och stängde av datorn. Jag tog av mig mina kläder och tog en snabb dusch eller det tog 15 minuter. Jag satte på mig mitt nattline och la mig i min alldeles för stora säng. Jag sommnade efter bara några minuter och visste att det skulle bli en bra helg och väldigt skönt med sovmorgon.

   
    ( Lyssna medans du lässar! :D )

Joyce´s perspektiv:


Jag vaknade av att någonm knackade på dörren. " Vem är det? " Frågade jag trött.
" Mamma, jag har gjort frukost till dig klockan är faltist halv 11! När hade du tänkt att gå upp? " Sa mamma och jag kunde inte låta bli att le.
" Okej. jag kommer snart ska bara sätta på mig kläder. " Sa jag och hörde fotsteg efter fotsteg tills hon försvann. Jag gick till min garderobb och satte på mig ett lila linne, en svart tröja, och en svart grå väst över och svarta skinn thights. Jag satte på mig ett par örhängen och två armband. Jag kammade igenom håret och la det på enna sidan och tog på lite mascara. Och ett leende på mina läppar. Perfekt!



Jag gick till köket och såg att mamma hade tagit fram min favorit frukost, äppel juice, ljust bröd och en bit melon.
Jag satte mig ner och började att äta. Undra vad man ska göra idag då? Hmm... Nej jag kommer inte på nåt.
" Vart är pappa? " Frågade jag mamma när jag var klar. " Han skulle åka och handla. " Sa mamma och log mot mig. " Okej, vad ska du göra idag? " " Jag tänkte bara ta det lungt. " Det var inte direkt det svaret jag hade villat ha. Men jag sa inget mer och gick till mitt rum.

Efter en timme hörde jag massa röster från köket. Så jag gick dit och där stog mamma och pappa och bråkade. Dom slågs inte men dom skrek och shaffsade. Och det var bara för jobbigt. " Sluta båda två! Vad är det som har hänt? " Skrek jag fram. Och dom båda tittade på mig. " Jag står inte ut att leva med din mamma längre hon är bara för mycket! " Sa pappa högt och surt. " Och jag står inte ut med din pappa. Jag bekräver skilsmässa! " Sa mamma lika högt och surt. " Snälla kan ni inte tänka över saken ett tag? " Sa jag och försökte låta trevlig och lung fast det gick inte så bra. " Nej gumma det kan vi inte! Din pappa får flytta ut nu. För det var jag sombådde här först. Nu får du packa dina kläder och gå. Om du inte är ute inom 2 timmar så sparkar jag ut dig! " Skrek mamma jätte högt så det måsste ha hörts flera kavtter.

Jag gick upp till mitt rum och slängde mig i sängen och la kuden över huvudet. Jag lät mina tårar bara falla.
Vad ska hända nu? Det känns om som om hella mitt liv är över, som ett hårt slag i maggen. Och vart ska pappa bo? Jag årkar bara inte med det här just nu. Kommer hella mitt liv förändras eller vad kommer att hända? Just nu så hatar jag mitt liv det suger bara så himla mycket.



" Ring ring " Lät det från min telefon jag tog upp den och svarade. Hej, det är Joyce. " Sa jag och fösökte dölja på rästen att jag var leddsen. " Hej det är Fanny. Hur är det? " Jag kunde bara inte låta bli att börja grinna så jag lät bara tårarba rinna ner för min kind. " Joyce, vad är det som har hänt? Sa Fanny som förstås hörde att jag var ledssen. " M... mamma och pappa ska skiljas. " Sa jag och visste att hon var förvånad nu. " Va? Ska dom skiljas? Hur gick det till? " Frågade hon. " Jag vet inte riktigt. Jag gick till köket och dom ståg där och shaffsade och sen sa mamma att han skulle packa sina saker och dra inom 2 timmar. " Snyfftade jag fram. " Jag kommer till dig med en gång. Så ska jag hjälpa dig att må bättre. " Sa Fanny och sedan avslutade vi samtalet och la på. Jag gick ner för att ta något att äta. Har ju inte ätit lunch än och klockan är 1.

" Mamma vad det blir det lunch? " Frågade jag mamma som satt och lässte en bok i soffan. " Oj, jag hade hellt glömt bort att göra lunch. Jag börjar nu med en gång. " Sa mamma och gick in till köket. " Mamma kommer du och pappa skilja er? " Sa jag och hoppades väkligen inte att dom skulle det. " Joyce det är så att jag och din pappa inte älskar varandra så mycket längre. Men James kommer att flytta ut så fort han har hittat ett hus att bo i. " Sa hon och tog fram pomfrits och kyckling. " Okej, men vi kan väll snacka om något annat? " Sa jag som inte ville tänka på vad som skulle hända. " OKej gummen jag vet att det kan bli lite svårt för dig men vi kommer altid att finnas här för dig. Jag lovar dig det älklingen! " Sa mamma och jag visste att hon ville få mig på bättre humör men hon lyckas faktist inte så bra. " Pling pling " Lät det från hallen och jag sprang ditt för att öppna.
" Hej Joyce. " Sa Fanny och kramade om mig. " Hej, vi kan väll gå till mitt rum? Så kan vi prata. " Sa jag och försökte få fram ett leende. " Fanny vill du äta lunch med oss? " Ropade mamma från köket. " Nej tack. Jag åt hemma. " Sa Fanny och i forsätte att gå till mitt rum. Medans vi gick så gick vi förbi pappas och mammas rum och där stog pappa och packade. Det stog flera fulla flyttlåder. " Å Hej Joyce. " Sa han och tittade på mig. " Pappa har du hittat nånstans att bo? " Sa jag och ansträngde mig för inte börja gråta. " Ja, jag ska åka och titta på några hus i morgon. Men allt kommer att ordnasäg. Du kommer at vänja dig med tiden. " Sa pappa och jag kände hur fler och fler tårrar kom. Vi gick och när vi kom in i mitt rum så var hella mitt ansikte fyllt med tårrar. " Såja Joyce. Här får du pappar att torka dig med. " Sa Fanny och tog fram ett paket med särvätter från mitt skrivbord. Hon satte sig i min säng och jag luttade huvudet mot henne. Jag grät och grät. Varför tog jag det här så hårt? Det är jätte många i världen som har skilda föräldrar. Fast varför blev det just mina?

Blev ett ganska kort och sekt kapitel. Men ni fick det iallafall.
Synd att jag bara fick 1 kommentar på 2:an
Hur kommer det gå mellan Joyce´s föräldrar?
Minst
fyra kommenetarer för forsättning. Jag vet att ni underbara lässare klarar det! :D



Kommentarer
Postat av: sarah

Skit bra! hur många läsare har du per dag? :)

2011-11-13 @ 11:58:49
Postat av: mimie

´jätte braa

2011-11-13 @ 14:50:10
Postat av: anna

oj vad synd det blir men jag hoppas bara att hon säger till alla att hon är victoria ;)) men annars jästte bra a

2011-11-13 @ 14:51:04
Postat av: Amanda

yeye vad braaa

2011-11-13 @ 14:51:22
Postat av: Annie

Bra!!

2011-11-13 @ 14:51:40
Postat av: Emma

Ojja, vad kommer hända längtar till nästa kapitel :))

2011-11-13 @ 14:52:19
Postat av: novell.blogg.se

Hejsan! Gillar du att läsa noveller? =) Kolla in min blogg då, http://novell.blogg.se/ =)

2011-11-13 @ 16:59:48
URL: http://novell.blogg.se/
Postat av: Emilija med J.

oh shit känner igen mig så jättemycket i detta kapitel, förutom att ha en bra kompis som kommer och pratar med en :)



grymt bra !

2011-11-19 @ 15:54:25
URL: http://eemilijaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Designen är gjord och kodad av bieberlaugh.blogg.se Den får INTE kopieras.