Just You - Chapter 16 - Part 2

" Tjejer bråka inte nu! " Sa Justin och ställde sig mellan oss. " Det är inte jag som beter mig som en bitch. " Sa jag och log ett fejkat leende mot Selena. " Jaha så det är jag som är det? " Sa hon och puttade undan Justin. " Ja det är du som är en j*vla bitch. " Sa jag och hon gjorde en bitchslap på mig. Och jag kände att det började värka i kinden, nu var det nog. Jag slog henne i huvudet och hon slog tillbaks. Sen så drog jag henne i håret vilket var ett misstag...


JOYCE`S PERSPEKTIV:

I nästa sekund så drog hon mig i håret eller snarare i peruken. Och så klart lossnade den. Jag hade haft ganska brottom när jag satt ppå mig den när hon kom. Och där stog hon med gapande mun och bara tittade på mig och sedan peruken i hennes hand. Justin såg också tjockad ut även fast han visste sanning. Och jag kände mig bara ledssen och arg på något viss. " Va? Så du är egentligen blondin? " Frågade Selena när hon typ hade fått tillbaks rösten. Ingen sa något och det blev en tyst igen. " Vågar du inte vissa ditt riktiga hår eller? " Sa Selena och värkade spela tuff vilket hon inte lyckades med. Men jag visste inte vad jag skulle säga. Och vad skulle hon göra? Hon kan ju facktiskt förstöra allt för mig... " Victoria du är ju sjuk i huvudet. Varför bär man peruk som kändis hella tiden? " Sa Selena och tittade på mig. " Visste du det här Justin? " Sa hon sedan och Justin tittade surt tillbacks på henne. " Ja, det visste jag. " Sa Justin lite iriterat. " Jag har fattar rätt va, din hår färg är egentligen blond och du har en brun peruk på dig? " Sa Selena efter ett tag. " Ja. " Sa jag lite tyst, jag ville inte att hon skulle få veta sanning. " Varför? " Frågade hon och tittade på mig. Måsste hon ställa massa frågor, kan hon inte bara dra? " För att.... jag vet inte riktigt. Jag provadeden här peruken och blev som kär iden ochsen så hade jag på mig den jämt.. " Sa jag och det var ju dellvis sant för jag ville ju bli kändis men inte som mig själv och när jag provade den här peruken så ville jag bara ha den och ingen annan. " Eh..okej! " Sa hon och gav mig peruken och gick ut härifrån. " Det gick ju bra. " Sa jag efter att jag och Justin hade stått tysta i ett långt tag. " Ja..ska vi se klart på filmen? " Svarade han och det var precis vad vi gjorde, såg på filmen alltså.
Jag vacknade bara hellt plötsligt jag var säker på att jag inte hade haft en mardröm för då hade jag kommit ihåg det. Men det var ändå något som känndes fel. Jag kände mig så ensam. Jag letade efter mobilen och lös runt om kring i rummet men jag såg inte Justin. Jag höll mobilen ihanden och gick ut från rummet till det mörka vardagsrummet och ännu mörkare hallen. Varör skrämmer det hät mig? Det är bara mörkt och välldigt ensamt.
Jag tröck på lampknappen som lös upp hella rummet. Sen så gick jag till köket för att kolla i fall Justin hade skrivit en lapp och det hade han eller jag tror ju att det är han som har skrivit den. " Hej sweetie! Förlåt att jag inte har sakt något men jag har möte nu till klockan 2. Så du får klara dig själv och det finns en extra rum nyckel på bordet. Jag ville inte väcka dig för du sov så sött och jag blev tvungen att gå upp kl. 08.30 Vi syns! " Läste jag och gick för att göra ordning mig så jag kunde äta frukost och hitta på något.
( Allas miner när Selena drog av peruken!)

Efter att jag hade ätit frukost och tittade på tv i ungefär en timme så kom jag på att det var ett litet tag sedan jag var med Fanny och Nathalie. Jag kanske borde sms:a dom och fråga om vi kan hitta på något. Jag tog fram mobilen ur min ficka på min rosa tjocktröja.  " Hej Fanny. Förlåt för att jag inte har hört av mig på ett tag men det har vart ganska mycket med musikvidion och så. Men skulle vi kunna göra något idag? " Jag skickade sms:et och kollade på tv medans jag väntade på att hon skulle svara. Efter 5 minuter så pep till från mobil och jag lässte sms:et som var från Fanny. " Sure, är ledssen för att jag inte har sms:at heller. Men jag kan väll komma till dig och ta med mig Nathalie och Michael för vi är med varnadra. Men vart är du? " Läste jag och blev glad för att dom ville vara med mig. " Vad kul men jag är på Justin´s hotellrum, du vet hotellet som vi alltid har velat på. " Svarade jag och fosatte titta på tv:en. " Okej fett coolt. Är Justin där? Och du jag var innne på en Justin Bieber hemmsida och från ema så var det vidios på när ni sa att ni var ihop och kysste varandra. Gud vad gulliga ni är. Men du vet att jag paxade honom...haha. Men vi kommer snart. " Läste jag och insåg att jag skande Justin lite grann eller ganska mycket, jag älskar ju honom. " Nej tyvär Justin är på intervju. Tack för det där om mig och Justin! " Skickade jag.

" Knack knack knack " Jag hoppade upp ur soffan och gick snabbt och öppnade dörren för dom. " Hej, kom in. Jag kommer snart. " sa jag och gick iväg till köket för att hämta drinkarna som jag hade gjort, mitt, Fannys och Nathalies resept. Jag hade ju inte direkt något att göra inom dom kom heller. Jag gick ut till hallen med drickan i händerna. " Varsågod, det är vårat resept. " Sa jag och alla svarade något med " Tack! "
När alla hade druckit upp så bestämde vi oss tillslut  eller ja efter att ha snackat om vad vi ska göra ett tag för att köra sanning eller konka. " Så vem vill börja? " Sa Nathalie och kollade runt i rummet. " Jag kan börja. " Sa Michael och log. Nu när jag är ihop med Justin så känner jag mig inte "avundsjuk" över att Nathalie och Michael är ihop. Jag var ju inte avundsjuk, då ville jag ju bara också vara ihop med någon. Och nu så har jag väldens bästa kille som får mig lycklig och så. " Okej, då kan du... frästen sanning eller konka? " sa Fanny och skrattade åt sig själv. " Sanning tror jag...ja sanning! " svarade han och man hörde en suck från Fanny. " Jag som kom på en jätte bra sak fast på konka och det pasade ju dig perfärkt, haha. " sa Fanny och Michael tittade på henne med en fundersam blick innnan han sa " Okej, isånafall så tar jag värkligen sanning. Liksom vem vet vad du kan hitta  på. " Vi skrattade och jag ville veta vad det var som fanny tyckte att Michael skulle få göra på konka. " okej sanning. Bara för att jag sa det där så kommer du väll aldrig ta konka tills du glömmer bort. " Sa Fanny och vi tjejer började viska om vad vi skulle fråga. Och frågan dom kom fram till var ju lite konstig, jag var ju också med men det var inte jag som hittade på frågan utan dom. " Om du vet vem Victoria Justice är, tycker du att hon är ja...snygg? Eller det jag skulle fråga var om du gillar hennes musik och så..." sa Nathalie och kollade ner i marken. Jag var inbte så nöjd med frågan eftersom att det var ju egentligen mig det handlade om. Och jag undrade hur Nathalie tänkte när hon sa det där. " Jag vet vem det är och hennes musik är väll hellt okej..visst kanske hon är fin men det är ju dig Nathalie som jag värkligen älskar. " Sa hon och Nathalie sa " Naaw vad gullig du är. " Fast om hon tror att jag typ blev avundsjuk eller något för att han hade sakt att jag var fin och inget annat så trodde hon fel.

 

" Hemma! " Ropade Justin som kom in i hotellrummet. " Okej. " Sa jag tillbaks och Fanny putade löst på min hand och jag vände mig om och såg hennes min. " Det är Justin va? " Viskade hon i mitt öra och när jag nickade så flippade hon ur. Alltså hon skrek ju inte hon bara kunde inte prata för hon visste inte vad hon skulle säga. Hon har ju alltid vellat träffa Justin men jag förstår henne inte så jätte mycket ändå. " Jag kommer snart. " Sa jag till dom andra och reste mig upp och gick ut till Justin. " Ehm.. Justin bara så du vet så är mina två bästa väner här och en av doms pojkvän och en utav dom Fanny är ja typ dit största fan. Hon älskar dig och har nys flippat ur eller vad man ska säga. " Sa jag och andades ut. " Okej, men kan jag vara med er om det går bra? " Frågade han. " Javisst, jag vet i allla fallt två som bli glada. " Sa jag och tänkte att dom två var jag och Fanny. Vi gick ut till dom andra som vänade i alla fall på mig så vi kunde fortsätta köra. " Visst kan Justin få vara med? " frågade jag och tittade på kärleksparet, haha tycker bara att det är roligt att säga det. Dom svarade sammtidigt " Ja. " och Fanny nickade. Justin gick fram först till Michael och hälsade på honom och sen på Nathalie och när han kom till Fanny så blev hon jätte glad hon strålade som en sol. " Vi kör sanning och konka frästen " sa jag och kollade på Justin eftersom att det var till honom jag menade det. " Okej, vems tur är det? " Frågade Justin. " Du eftersom att du kom nu. " Svarade jag och satte mig bredvid Fanny där jag satt innan Justin kom. " Okej sanning eller konka? " Frågade Nathalie och kysste Michael. " Konka, det brukar bli kul. " Sa han och jag log stort mäst för att jag älskar honom och han är så gullig. " Snälla, snälla, snälla Joyce om vi kan ta att jag kan få en puss på kinden av honom? " Viskade hon till mig och jag skrattade lite för mig själv. " Okej, men du vet att han är min nu. " Viskade jag tillbaks. " Okej, Justin du får ge Fanny en puss på kinden. " Sa jag och sa det sista ordet tydligt. Han gick fram till henne och gav henne en puss på kinden och hennes leende blev så stort att tänderna borde ramla ur.

När dom hade gått så hade jag och Justin gjort hemmagjord pizza den var jätte god. Nu så satt vi isoffan och tittade på tv. Han tog plötsligt tag i mina kinder och kysste mig. Vi tittade varndra rakt in i ögonen och hans ögon gländse. Han var så gullig och jag älskar honom. " Dina ögon glänser som guld! " Sa jag och log stort mot honom. " Tack, dina ögon glänser också fast som silver. " sa han och jag tänkte på att mina ögon är ju grå/grön så dom kanske glänser mer som silver. " Jag älskar dig! " Viskade han i mitt öra och jag kände att jag blev varm i hella kroppen.


Ett ganka bra chapter enligt mig, men vad tycker ni? Har lakt till bilden nu! Har börjat på 17, men skulle gärna vilja ha mer kommentarer! <3

Update: Tryck på f5 om inte Chapter 17 syns!


Kommentarer
Postat av: L

jättebra!!

2012-01-31 @ 10:38:22
Postat av: Sabinadenbästa! <3

Fortsätt skriva! Jag älskar dina noveller!

2012-01-31 @ 21:45:07
URL: http://mynameissabina.blogg.se/
Postat av: Saga

http://bieberlaugh.blogg.se/images/2012/linaspic_187437146.jpg Superbra, sorry för att bilden blev sen:/

2012-02-02 @ 17:01:15
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Designen är gjord och kodad av bieberlaugh.blogg.se Den får INTE kopieras.