Just You - Chapter 8

Förstås så  såg jag inte killen som kom emot mig för om jag hade set honom hade jag inte vändigt mig om och spilt all glass på hans på tröja. " Förlåt så hemskt mycket " Sa jag. " Se dig för nästa gång bara. " Sa han och jag blev röd om kinderna. " Förlåt! " Sa jag igen.
" Du har redan sakt det " Sa han och tittade konstigt på mig.



Joyce´s perspektiv:

Jag gick snabbt till Fanny som skratade ihjäl sig. " Fanny kan vi inte gå nu? I bilen har jag aoutografen från Justin som du ska få. " Sa jag. " Visst vi åker då. Och tack så jätte mycket för atougrafen som jag snart kommer att få. " Sa Fanny och log. " " Var så lite så. " " Nej det är ju jätte coolt. Jag måsste bara få följa med på någon inspelning eller så kan du presentera mig för honom. Snälla jag måsste få träffa honom. Lycko dig alltså! " Sa hon och jag tog fram aoutografen och gav den till henne. " Vi får väll se " Var det ända jag sa. " Kan inte du,jag och Nathalie ha tjejkväll och se på film sjunga sinnstar och så någon dag? " Frågade Fanny efter flera minuters tystnad.
" Jo visst det låter jätte kul, men när då? " Svarade jag och log. " Kanske i kväll hemma oss mig om det går? " " För mig går det någ bra. Du kan väll fråga Nathalie om hon vill vara med? " Sa jag och parkarade utanför Fanny´s hus.

Jag försökte få igång singstaret och det gick inte så jätte bra för vi hittade inte skivan först. Och jag är inte så bra med såna tekniska saker ialla fall inte tv-spel. Fast nu när jag har försökt i evigheter så skulle Fanny prova och hon fixade det ju så klart på en gång. Fanny och Nathalie körde mot varandra på Justin Bieber´s låt one time. Och Fanny van eftersom hon kunde låten utan till. Vi spelade singstar ett tag sedan så tröttnade vi så vi sate igång filmen edwards scissorhands. Efter att ha set ett tag av den så sommnade jag.


( Ursäkta för den konstiga bilden! )

" Joyce hallå har du somnat? Vi har bara sätt på filmen i femton minuter och du sover! Joyce vakna nu då! " Hörde jag en röst och visste direkt att det var Nathalie´s. Jag öppnade sakta mina ögon och såg en tv som var på. " Åhh äntligen så vaknar du vi har roppat och kittlat dig och det mästa för att få dig vakna! Jag tänkte nys gå och hämta en hink med iskalt vatten på dig så du skulle vakna. " Sa Fanny och Nathalie skrattade. Och efter ett tag så hörde jag skratt från Fanny också. " Åhh, nej snälla hämta inte hink? " Sa jag som nys uppfatade det hon sa. " Är du trött så kan du gå hem och sova. " Sa Nathalie och tittade på mig. " Okej men hur mycket är klockan? " Frågade jag lite förrvirat. " Den är bara kvart i åtta." Sa Fanny och dom skrattade. " Okej i sånna fall så stannar jag. " Och dom skrattade fortfaranade. Vad var det som var så kul? " Joyce, jag tror någ att vi borde ta och hälla en hink med vatten över dig så du piggnar till lite. " Sa Fanny och gick iväg mot badrummet. " Nej, Fanny du får inte! " Skrek jag som hade pignat till lite grann. Och förtås så skrattade dom jätte mycket. " Nathalie kom NU! " Ropade Fanny från badrummet. Ett tag senare kom båda två ut med en varsin hink i händerna. Och jag gissar bara på att det är iskalt vatten eller kokhet. " Ni kommer ångra er ifall ni slänger det där vattnet på mig. " Skrek jag och gömde mig bakom gardinen. Inget bra gömställe igentligen fast jag är fortfarande trött. Och jag vill absolut inte ha en hink med vatten över mig. " Haha, bra gömställe Joyce! " Sa Fanny och drog undan gardinen och hällde ut det is kalla vattnet över mig. " FANNY, vad f*n! Det är ju sikallt. " Skrek jag och vi alla skrattade för det var ju lite roligt ialla fall. Fast väldigt kallt. Och som synd var så glömde jag att Nathalie också hade en hink med vatten. Så hon kom och hällde det över mig. " Nathalie och Fanny kan ni inte bara ge er? " Sa jag och kände att det här vattnet var varmare en det som Fanny hade kastat över mig. Jag sprang till soffan och hämtade en kudde som jag började slå dom med. Och så var ett kuddkrig ingång.

" Vad håller ni på med tjejer? " Sa Fanny´s mamma som kom in i rummet. Vi alla började skratta när vi såg hennes min. Jag tittade runt i rummet som var fullt med vatten och fjärdrar från kudd kriget. Jag tittade på Fanny och Nathalie, dom skrattade liksom jag med. " Ni inser att ni måsste städa upp den här röran va? " Sa hon och vi slutade att skratta. " Ja mamma det gör vi. " Sa Fanny och tittade på sin mamma. " Och ni kan börja nu och fortsätta imorgon. För ni hinner inte klart att städa den här röran idag! " Sa hon och gick och så fort hon stängde dörren så började vi gapskratta " igen". " Okej, det är nog bäst att vi börjar stöda nu. " Sa Fanny efter att vi alla hade skrattat klart. " Okej, men det kan knappast bli kul. " Sa jag och tittade en till gång runt i det stöckiga rummet. "Jo det kan det. För det mässta blir roligare när man lyssnar på musik. " Sa Fanny och satade igång spotify på sin dator. " Okej, let do this! " Sa jag och vi började stöda. Och det var faktist roligt när man lyssnade på musik.

Förlåt för så dålig updatering och kort kapitel.
Jag kommer nog skriva korta chapters ( stavning)
fast updatera oftare! Hoppas att det blir bättre! ♥



Kommentarer
Postat av: bella

Super!!

2011-12-10 @ 17:43:24
Postat av: Anonym

Intresserad av en ny deisgn? kolla då in hit: http://portfoliostyle.blogg.se



kram :)

2011-12-11 @ 19:50:57
Postat av: Sara

Låt mig gissa denna novell handlar om en tjej som har en dubbelliv som hennes artist namn Victoria Justice och hon träffar Justin som båda personerna och han blir kär i båda som egentligen är en person och vet inte vem hans ska välja?

2011-12-13 @ 19:55:42
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/
Postat av: Sara

Den är jätte bra.

2011-12-13 @ 19:56:22
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/
Postat av: saga

Superbra:)

2011-12-14 @ 09:08:27
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Designen är gjord och kodad av bieberlaugh.blogg.se Den får INTE kopieras.