Just You - Chapter 2 ♥

När vi hade ätit klart så gick vi till musik lokalen som var i källaren. Nathalie hade alltid haft musik inriktning. Och hon har alltid vetat om min lilla hemlighet. Vi gick in till rummet som jag spelade in min skiva i. Fanny och Nathalie är bra på gitarr, piano och trummor. Fast Fanny är bättre på piano och Nathalie är bättre på gitarr för hon har spelat sen hon var fyra år. Vi tänkte spela min låt Just you tillsammans. Jag skulle sjunga, Fanny skulle spela piano och Nathalie skulle spela gitarr. Jag hade lärt dom ackorden till låten för ganska länge sedan.
Vi började spela låten och någon knackade på dörren.

Joyce´s perspektiv:

" Kom in " Ropade jag och in kom våran musik lärare. "Hej! Jag ska bara skriva upp att ni är här." Sa han och kryssa i något på ett papper. " Okej! " Sa Nathalie.
" Kan jag få lyssna lite när ni spelar? " Sa han och tittade på oss.
" Visst! Vi kör på tre. Ett... Två...Tre! " Sa jag och så började dom spela och jag sjunga.
" Bravo tjejer! Vad duktiga ni är! Sa han och applåderade när vi hade spelat klart låten.

" Ring ring " Lät det från min mobil. Jag tittade och såg att det var min manager.
" Jag måsste svara det är min manager. " Sa jag och svarade.
" Hej det är Joyce. "
" Hej Joyce! Jag hörde att dom skulle ha auditionför att vara med i en musikvideo. " Sa han och jag log stort.
" Vad kul! Men vilken kändis musikvideo är det? "
" Man får inte reda på det men det kan vara bra för din karriär att vara med i den! "
" Okej, du kan skriva upp att jag kommer. " Sa jag glatt.
" Okej vad bra! Den är om en och en halv vecka så att du vet! "
" Okej! Men jag måste gå nu ska ha en lektion." Sa jag och la på. 
" Vad ville han? " Frågade Nathalie efter att jag lagt ner mobilen i fickan.
" Jag ska gå på en audition för att vara med i en musikvideo. " Svarade jag.
" Åhh så coolt! Vems musikvideo är det då? " Sa Fanny och tittade på mig med ett leende.
" Man får inte reda på det!" Svarade jag och såg hur hennes min förändrades.
" Okej! Men hoppas det är nån kändis som är berömd. " Sa Fanny.
" Aha, som vilken kändis då? " Frågade jag Fanny.
" ÅÅhhh det hade vart fett coolt om det var Justin Bieber. Om det är det snälla om jag får träffa honom då? " Sa Fanny och jag skrattade.
 " Okej, men jag är ganska säker på att det inte är han. " Sa jag och tittade på Fanny.
" Okej men iallafall. "


                 (Joyce, Nathalie, Fanny!)
Nu är skolan slut och jag, Fanny och Nathalie tänkte ta bussen till stan.
" Visst måsste man ta buss 3 för att komma till stan? " Frågade Nathalie som stod och läste busstabellen som fans vid busshållplatsen. " Ahh, eller jag brukar åka buss 3 när jag ska till stan. " Svarade jag.
" Okej då får vi väll vänta på den bussen då. " Sa Nathalie och satte sig på bänken som Fanny sitter på.

" Nu kommer buss 3. " Sa Fanny efter att vi har väntat i 7 minuter. Vi klev på bussen och satte oss i mitten där alla tre fick plats.
" Snälla om vi kan gå in på Victoria Secret? " Frågade jag Fanny och Nathalie.
" Självklart jag älskar den affären. " Svarade Fanny och efter att ha åkt buss i 20 minuter så var vi äntligen framme. Vi klev av bussen och gick in i den stora shooping-huset. Vi gick direkt till min favorit affär Victoria Secret. När vi hade vart i affren i 20 minuter så gick jag ut med två kassar i handen. Jag hade köpt en lilla t.shirt med svart tryck på och en rosa tjocktröja med vit tryck och så stog det 74 på ryggen.




Vi gick på stan i flera timmar tills Nathalie´s mamma ringde och sa att dom skulle få besök så hon blev tvungen att åka hem. Och då åkte jag och Fanny okså hem. När jag kom hem så var det mat. Gud va gott jag är verkligen hungirg efter att ha gått på stan i flera timmar.
" Hej Joyce! Köpte du något på stan? " Frågade mamma när vi satt och åt mat. " Ja, det gjorde jag. Jag handlade två tröjor på Victoria Secret och sen köpte jag den där guldiga ringen med en fågel på som jag har snackat om att jag vill ha. " Jag tog upp ringen och visade mamma och pappa.


" Vilken fin! Hur mycket kostade den då? Vi vill inte att du slösar borta alla dina pengar! " Sa pappa fundersamt, som var väldigt noga med att jag tog ansvar och sparade pengar som jag tjänar på att vara artist.
" Den kostade 139 kronor! Pappa det är inte så mycket. " Sa jag och åt upp all pasta som var kvar på min tallrik.
" Okej Joyce! Visst det var inte så mycket pengar. Men jag vill ändå att spar dom. " Sa James och tittade på mig.
" Pappa du vet själv att jag är bra på att spara pengar och jag har vart det sen jag var liten. Plus att jag har massvis med pengar. " Sa jag lite trött att James fortfarande snackar om det här
" Din manager ringde förut idag och sa att du skulle provsplea för att vara med i en kändis musik-video! Vad roligt för dig att vara med i någon annans än vad dina egna. " Sa mamma med ett leende på sina läpper.
" Ja, det ska bli jätte kul. Fast det är inte förrens om lite mer en vad en vecka. " Sa jag och tittade på min tallrik som nu var tom. " Tack för maten den var jätte god. " Sa jag och ställde in min tallrik, bestik och glas i diskmaskin.

Jag gick upp till mitt rum och loggade in på twitter. Jag skrev en tweet
"Shopped with my friends today, it was awsome:)" Sen loggade jag ut och stängde av datorn. Jag tog av mig mina kläder och tog en snabb dusch i 15 minuter. Jag satte på mig mitt nattline och la mig i min alldeles för stora säng. Jag sommnade efter bara några minuter och visste att det skulle bli en bra helg och väldigt skönt med sovmorgon.


Här får ni Chapter 2!
Blev många bilder och ganska kort Chapter, hoppas att det är okej!
Men vad tycks minst
fyra kommentarer tills nästa :D


Kommentarer
Postat av: Emilija med J.

klickade mig precis in här, tycker att novellen är jättebra, hitills.



mer !

2011-11-12 @ 19:14:33
URL: http://eemilijaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Designen är gjord och kodad av bieberlaugh.blogg.se Den får INTE kopieras.