Just You - Chapter 5

Jag åkte hem och gjorde mig ordning för att gå och lägga mig. När det var klart så la jag mig i sängen och försökte sova. " Pip pip " Lät det från mobil. Varför måsste jag få ett sms just nu? Jag var ju jätte nära på att sommna. Jag letade rätt på mobilen och lässte sms-et från min manager. " Glöm inte din audittion klockan 1 i morgon. " Jag la mobilen på mitt lilla bord vid sängen och sommnade snabbt.


Joyce´s perspektiv:


Jag gjorde mig i ordning för att gå på  min audition till musik vidion. Jag tog först på mig min peruk. Och sedan satte jag på mig ett par jeans tights och ett linne med volanger och snyggade till mig. Jag borstade håret och tog på mig läppstift. Bara för att ha lite roligt så kysste jag spegeln. Det blev en ljus rosa pussmun på spegeln. Jag vet att det låter knäppt men det var lite roligt också. Jag tog lite papper och blöte ner det lite sedan torkade jag bort pussmunen. Jag gick ut och satte mig i bilen för att åka till min audition. Jag undrar verkligen vilken kändis det är. Jag startade bilen och satte i gång musik. Det var låten every rose has its thorn med Miley Cyrus. Jag började sjunga med medans jag åkte.



När jag var framme så såg det ut som om det var över 200 hundra personer som skulle söka till att vara med i musik-vidion. Alltså hur stor chans är det att jag kommer få rollen av alla dom här människorna? Jag gick för att se när det var min tur. Jag hade fått numer 43. Och dom var på nummer 39. Inte så lång tid kvar tills det var jag.
" Victoria Justice nu är det din tur! " Hörde jag någon säga. Jag kände hur min hand blev lite svettig. Skälvklart skulle jag bli näsrvös just nu. Jag gick in i rummet. Ååh jag hatar att vara nevös.
Jag var klar med min aduttion. Vi hade haft det roligt och det tog ett tag. Jag hoppas värkligen att jag kommer få rollen. Man fick inte vetta så mycket. Eller jag fick veta att det var en jul låt och att en kändis som är kille kommer vara kär i mig eller något. Och så kommer vi kyssas. Dom berättade bara lite av handlingen som skulle hända i viodion. Mest dom scenerna som jag är med i om jag får rollen alltså. Man skulle få reda på vem som fick rollen inom tre dagar. Och om dom inte ringer eller så inom tre dagar så har du inte fått rollen. Eller rollen och rollen dom låtar ut 15 personer som går vidare och efter dom 15 personer så blir det bara 1 eller 5 personer kvar.

Hemma så satte jag på en film. Jag tiitade lite mer en vad tills halva filmen sedan sommnade jag. Jag måsstre ha varit trött. Fast det är ju skola i morgon oxå. Inte så himla kul. Jag gillar inte direkt att gå i skolan.

Jag vaknade klockan 8 av att min mobil pep till. Jag har ungefär en timme på mig innan skolan börjar. Jag satte på mig en röd kläning och en rutig skjorta. Och så några armband och ett par halsband. Jag tog på mascara och ljus rosa läppglans. Jag kammade igenom håret och fixade så det såg ut som vanligt.
Jag gick till köket och åt frukost. Sen satte jag på mig ett par svarta skor.



Jag satte mig på min plats i klassrummet. Vi hade tråkig so. Vi skulle jobba om kartor och sånt det var döds trist.
" Pip pip " Lät det från min mobil under lektionen. Alla tittade sig om. " Vems mobil var det? " Frågade Jesper han är typ klassens busse. Han bråkar jätte ofta och tror att han är så himla cool. Aja jag kan väll kolla sms-et.
Jag tog upp mobilen och läste: " Grattis Victoria du är en av dom fem som har gått vidare. Lycka till! Vi vill träffa dig och dom andra på fredag. Ni ska då också få reda på vems kändis musik-vidion är till. " 
" Yes " Råkade jag säga högt och många tittade på mig. " Nathalie! Tycker du att det är bra att vi måsste jobba med det här i tion minuter till? " Frågade Fanny som satt bredvid mig. " Va? Nej gud så tråkigt. " Sa jag. " Vad sa du då yes för? " Sa hon och tittade på mig som om jag var knäpp. " Jag kom vidare, du vet musik-vidio grägen. " Sa jag glatt. Fast sen kom jag och tänka på att vi måsste ha tråkig so i tio minuter till och varför vet jag inte.
Jag började jobba igen och det var så himla sekt och döds tråkigt.    


Förlåt får så dålig update. KOMMENTERA!
Älskar er låssare som har stanat fast jag inte har gett er ett CHapter på jätte länge!!!
 

Kommentarer
Postat av: bella

Verkligen super!!

2011-11-24 @ 19:02:23
Postat av: Saga

Bra novell:)

2011-11-25 @ 16:20:35
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Designen är gjord och kodad av bieberlaugh.blogg.se Den får INTE kopieras.